آل خلیفه حكم سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم را تأیید كرد

دیوان عالی بحرین روز دو‌‌‌شنبه سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین و یک سال حبس تعلیقی وی را تأیید کرد. دادگاه همچنین حکم اعدام ماهر الخباز زندانی سیاسی را تأیید کرد که به این ترتیب حکم وی اجرا خواهد شد. 
رژیم آل خلیفه پس از برگزاری چندین دور دادگاه نمایشی برای محكوم كردن شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، سرانجام روز دوشنبه حكم نهایی علیه وی را صادر كرد. به گزارش العالم، دیوان عالی بحرین، با سلب تابعیت عیسی قاسم و یك سال حبس تعلیقی وی موافقت كرد. دولت بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس سلب تابعیت کرده و منزل وی را در منطقه «الدراز‌» به محاصره درآورده است. آل‌خلیفه، خرداد سال گذشته شیخ «عیسی قاسم» را به یک سال حصر نظامی و مصادره اموال محکوم کرد که موجب اعتراضات مردمی در بحرین شد.
نیروهای امنیتی و پلیس بحرین نیز به سرکوب معترضان پرداختند و چندین نفر را کشتند و بیش از 280 نفر را زخمی کردند. عفو بین‌الملل پس از این جنایت آل‌خلیفه در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی رژیم بحرین علیه معترضان بحرینی که به صورت مسالمت‌‌آمیز در حال تظاهرات بودند به زور متوسل شده‌اند. شیخ عیسی قاسم كه از چند ماه پیش دچار بیماری شده بود، ماه گذشته با فشارهای حقوق بشری به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از چند روز مداوا باز هم تحت حبس خانگی قرار گرفت. بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل‌خلیفه است. بحرین در حالی از شیخ عیسی قاسمی سلب تابعیت کرد که 45 سال پیش عضو شورای مؤسسان قانون اساسی و از تدوین‌کنندگان قوانین تابعیت در بحرین بوده است.
سایر اخبار این روزنامه